Dzień dobry :)
Julia przypomina, że powoli zbliża się termin zakończenia prac związanych z realizacją projektu edukacyjno-czytelniczego. Brawa dla Julki za piękną pracę 👏👏👏
EDUKACJA POLONISTYCZNA
EDUKACJA PRZYRODNICZA
EDUKACJA SPOŁECZNA
Temat
:
Ze starego nowe...
1.
Co
to są śmieci? - odpowiedzi na poniższe pytania możesz zostawić w komentarzu:
- Czy to są przydatne przedmioty?
- Co z takimi przedmiotami zwykle się robi?
- Jak nazywamy rzeczy, które nikomu nie są już potrzebne?
- Skąd pochodzą śmieci?
- Czy śmieci mogą być groźne? Dlaczego?
- Jak postępować ze śmieciami?
2. Zobacz film edukacyjny pt. ,, Segregujemy dla przyszłości"
https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ
3. Recykling - (odzyskiwanie surowców do przetworzenia i ponownego
https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ
3. Recykling - (odzyskiwanie surowców do przetworzenia i ponownego
Jest
on bardzo ważny, bo ochrania lasy i oszczędza inne zasoby naturalne
Ziemi.
4.
Przeczytaj
wiersz M. Brykczyńskiego „Marsz do kosza”.(podręcznik
str.12-13)
5.
Odpowiedz ustnie na pytania:
- Do czego zachęca nas wiersz?
- Dlaczego należy segregować śmieci?
- W jaki sposób można powtórnie spożytkować śmieci?
- Jak segregujemy śmieci?
- Co znaczą słowa: żeby śmieć, gdy już jest w koszu, zbytnio tam się nie panoszył?
- Co należy zrobić ze śmieciami przed ich wyrzuceniem?
(poskładać,
zgnieść, odkręcić nakrętki od plastikowych butelek).
6. Gospodarowanie odpadami – kształtowanie prawidłowych postaw.
• Jak segregujemy śmieci?
Instrukcja
obchodzenia się ze śmieciami, np. segregowanie ich wg kolorów
pojemników:
- zielony – szkło kolorowe,
- biały – szkło bezbarwne,
- niebieski – papier,
- żółty – metale i tworzywa sztuczne,
- szary – odpady niesegregowane
Elektrośmieci
zawierają szkodliwe substancje, które mogą zatruć środowisko po
wydostaniu się z uszkodzonych urządzeń (elektrośmieciami są:
komputery, lodówki, pralki, baterie, świetlówki). Elektrośmieci
należy odnosić do specjalnie do tego przeznaczonych punktów.
Zobacz film edukacyjny pt. ,, Segreguj odpady, to opłaca się nam wszystkim"
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE
7.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń z języka polskiego, (str. :
11,12 i 13).
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat lekcji: Utrwalamy tabliczkę mnożenia.
1. Otwórz ćwiczenia. Wykonaj zadanie 2 i 3 ze strony 53.
2. Ćwiczenie online. Mnożenie przez 7.
Otwórz link: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-7_9_48
Temat lekcji: Utrwalamy tabliczkę mnożenia.
1. Otwórz ćwiczenia. Wykonaj zadanie 2 i 3 ze strony 53.
2. Ćwiczenie online. Mnożenie przez 7.
Otwórz link: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-7_9_48
EDUKACJA INFORMATYCZNA
1. Wykonaj pracę plastyczną w programie PAINT
pt. ,, Segregujemy śmieci". Podpisz odpowiednio pojemniki.
Przykładowa praca:
1. Wykonaj pracę plastyczną w programie PAINT
pt. ,, Segregujemy śmieci". Podpisz odpowiednio pojemniki.
Przykładowa praca:
Dziękuję za uwagę. Pozdrawiam cieplutko:)
Śmieci to odpady po ludziach.
OdpowiedzUsuńŚmieci powinny byc posegregowane przed wyrzuceniem czyli w odpowiedni kosz JulkaP
OdpowiedzUsuńrzeczy które nikomu nie są już potrzebne nazywamy odpadkami.Pozdrawiam Lena
OdpowiedzUsuńŚmieci to rzeczy które zostają po ludziach i szkodzą środowisku.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Wiktoria.
Śmieci należy segregować, bo jest to bardzo ważne i przydatne. Bardzo dużo śmieci takich jak szkło, papier, plastik po przejściu recyklingu mogą być ponownie wykorzystywane w naszym życiu. Gdy segregujemy śmieci chronimy środowisko. Kuba O
OdpowiedzUsuńDziękuję za ciekawie odpowiedzi 🌳🌲🌱🌄🌍🌻☀️
OdpowiedzUsuń1. Czasami tak, np.kiedy przetwarza się plastik.
OdpowiedzUsuń2. Wyrzuca się do różnych śmietników na odpady.
3.Starocie, rupiecie, śmieci.
4. Z domów, z fabryk.
5. Tak, bo przez nie giną zwierzęta izi się środowisko.
6. Ostrożnie. Trzeba wyrzucać je w odpowiednie miejsce.
Pozdrawiam, Adaś
I zatruwa*
OdpowiedzUsuńAdaś