wtorek, 12 maja 2020

13.05.2020r. ŚRODA


Dzień dobry :)


Julia przypomina, że powoli zbliża się termin zakończenia prac związanych z realizacją projektu edukacyjno-czytelniczego. Brawa dla Julki za piękną pracę 👏👏👏






EDUKACJA POLONISTYCZNA 
EDUKACJA PRZYRODNICZA
EDUKACJA SPOŁECZNA



Temat : Ze starego nowe...

1. Co to są śmieci? - odpowiedzi na poniższe pytania możesz zostawić w komentarzu:
  • Czy to są przydatne przedmioty?
  • Co z takimi przedmiotami zwykle się robi?
  • Jak nazywamy rzeczy, które nikomu nie są już potrzebne?
  • Skąd pochodzą śmieci?
  •  Czy śmieci mogą być groźne? Dlaczego?
  • Jak postępować ze śmieciami?
2. Zobacz film edukacyjny pt. ,, Segregujemy dla przyszłości"
https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ

3. Recykling - (odzyskiwanie surowców do przetworzenia i ponownego
wykorzystania).

   Jest on bardzo ważny, bo ochrania lasy i oszczędza inne zasoby naturalne Ziemi.

4. Przeczytaj wiersz M. Brykczyńskiego „Marsz do kosza”.(podręcznik str.12-13)
5. Odpowiedz ustnie na pytania:
  • Do czego zachęca nas wiersz?
  • Dlaczego należy segregować śmieci?
  • W jaki sposób można powtórnie spożytkować śmieci?
  • Jak segregujemy śmieci?
  • Co znaczą słowa: żeby śmieć, gdy już jest w koszu, zbytnio tam się nie panoszył?
  • Co należy zrobić ze śmieciami przed ich wyrzuceniem?
(poskładać, zgnieść, odkręcić nakrętki od plastikowych butelek).
6. Gospodarowanie odpadami – kształtowanie prawidłowych postaw.

• Jak segregujemy śmieci?
Instrukcja obchodzenia się ze śmieciami, np. segregowanie ich wg kolorów pojemników:
  • zielony – szkło kolorowe,
  • biały – szkło bezbarwne,
  • niebieski – papier,
  • żółty – metale i tworzywa sztuczne,
  • szary – odpady niesegregowane


Elektrośmieci zawierają szkodliwe substancje, które mogą zatruć środowisko po wydostaniu się z uszkodzonych urządzeń (elektrośmieciami są: komputery, lodówki, pralki, baterie, świetlówki). Elektrośmieci należy odnosić do specjalnie do tego przeznaczonych punktów.

Zobacz film edukacyjny pt. ,, Segreguj odpady, to opłaca się nam wszystkim"
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE

7. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń z języka polskiego, (str. : 11,12 i 13).



EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat lekcji: Utrwalamy tabliczkę mnożenia.

1. Otwórz ćwiczenia. Wykonaj zadanie 2 i 3 ze strony 53.
     

2.  Ćwiczenie online. Mnożenie przez 7.

    Otwórz link: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-7_9_48
       


EDUKACJA INFORMATYCZNA

1. Wykonaj pracę plastyczną w programie PAINT 
pt. ,, Segregujemy śmieci". Podpisz odpowiednio pojemniki.
Przykładowa praca:






Dziękuję za uwagę. Pozdrawiam cieplutko:)

8 komentarzy:

  1. Śmieci powinny byc posegregowane przed wyrzuceniem czyli w odpowiedni kosz JulkaP

    OdpowiedzUsuń
  2. rzeczy które nikomu nie są już potrzebne nazywamy odpadkami.Pozdrawiam Lena

    OdpowiedzUsuń
  3. Śmieci to rzeczy które zostają po ludziach i szkodzą środowisku.
    Pozdrawiam Wiktoria.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śmieci należy segregować, bo jest to bardzo ważne i przydatne. Bardzo dużo śmieci takich jak szkło, papier, plastik po przejściu recyklingu mogą być ponownie wykorzystywane w naszym życiu. Gdy segregujemy śmieci chronimy środowisko. Kuba O

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za ciekawie odpowiedzi 🌳🌲🌱🌄🌍🌻☀️

    OdpowiedzUsuń
  6. 1. Czasami tak, np.kiedy przetwarza się plastik.
    2. Wyrzuca się do różnych śmietników na odpady.
    3.Starocie, rupiecie, śmieci.
    4. Z domów, z fabryk.
    5. Tak, bo przez nie giną zwierzęta izi się środowisko.
    6. Ostrożnie. Trzeba wyrzucać je w odpowiednie miejsce.
    Pozdrawiam, Adaś

    OdpowiedzUsuń